به همت امور جوانان جمعیت هلال احمرشهرستان خاتم، کلاس آموزشی امداد و کمک های اولیه ویژه اعضای کانون روستای چاهک برگزار شد.

مجتبی عشایری پناه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم اظهار داشت : باتوجه به شرایط ویژه در حوادث بلایای طبیعی و ارتقا بخشیدن سطح آگاهی افراد در روستا کلاسهای امداد و کمکهای اولیه 35 ساعته را ویژه کانون روستایی  روستای چاهک در خاتم برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم بیان کرد: در این دوره آموزشی مطالبی از قبیل خونریزی، شوک، مراقبت  از زخم، پانسمان و بانداژ، سوختگی، مسمومیت ها، گزش و گاز گرفتگی، آتل بندی، اورژانس مربوط به گرما و سرما، حمل مصدوم و چادرزنی و ... آموزش داده شد.

وی ادامه داد: این دوره ها بصورت مستمر  و با هدف ” هر خانواده ایرانی یک امدادگر” در حال برگزاریست و شرکت کنندگان با مباحث مقدماتی امداد و نجات به صورت تئوری و عملی آشنا میشوند.

عشایری پناه  تصریح کرد: با توجه به حوادث غیر مترقبه ای که بر اساس اقلیم و آب و هوا اتفاق می افتد باید همیشه آماده بروز حادثه باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم  در خاتمه  اظهار داشت :  امیدواریم کانون های روستایی گام موثری در توسعه آموزش همگانی و کاهش حوادث و صوانح در سطح روستاها باشد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا